Training = zelf leren
Omgaan met de media, dat leer je door te doen. En ja, dat is een open deur van epische proporties. Afhankelijk van de leervraag hanteren de trainers interactieve werkvormen waarbij het zelflerend vermogen van de deelnemers het belangrijkste uitgangspunt is.
Het zelflerend vermogen aanspreken van de deelnemers, dat is de rode draad. Waarom? Het is relatief eenvoudig om te benoemen wat verkeerd gaat. Daar herken je de betere beunhaas aan die een willekeurige opleiding mediatraining tussen de bedrijven door geeft. En dat is prima. Een grotere uitdaging is het om te benoemen wat goed gaat. Zodat je samen kwaliteiten reproduceerbaar maakt.
Werkwijze
Analyseer welke kwaliteiten van de deelnemers nodig zijn om een hoger niveau te bereiken. Dat is de manier om verder te komen. Bij voorkeur meetbaar. Hierin zijn de trainers van Omgaan met de Media gespecialiseerd.
Drie invalshoeken voor training
Dertig interviewtechnieken doorgronden, vijftien dialoogstijlen herkennen, betrekkingsniveau op drie niveaus identificeren, vragen herformuleren… dat kan iedereen leren. De echte winst? Die volgt als je van begin tot eind voorbereid bent, aan alles denkt en… hebt gedacht.